Només CiU i ICV-EUiA s’entrevisten amb el Sindicat de Periodistes

Només els grups de CiU i d’ICV-EuiA han respost a la petició de trobada que el Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC) va fer a les principals formacions polítiques que concorren a les eleccions del 27 de maig perquè introdueixin en els seus programes electorals mesures per desgovernamentalitzar els mitjans de comunicació locals de titularitat municipal, i garanteixin unes condicions laborals dignes als professionals que hi treballen.

Com és habitual en cada contesa electoral, l’SPC reclama a les diferents candidatures actuacions per millorar les condicions de treball dels informadors, garants del dret a la informació de la ciutadania, i la democratització dels mitjans públics a través de reformes legislatives.

Per això el Sindicat va enviar dies enrere el decàleg elaborat per als mitjans públics municipals que ha estat acceptat pel grup d’ICV-EUiA, mentre que CiU, en la trobada que va mantenir amb una representació de l’SPC, es va comprometre a impulsar accions que millorin les condicions tant laborals com professionals dels treballadors de la informació en aquest àmbit. I va fer dependre la reforma dels mitjans locals de l’aprovació de la nova Llei de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (l’actual CCRTV), que -segons van
assegurar- està a prop de ser aprovada.

La resta de les formacions no s’han pronunciat sobre aquesta petició quan almenys dues d’elles -PSC i ERC- fins ara sempre ho havien fet, assumint en bona mesura les propostes que el Sindicat els havia plantejat. Sí que ho ha fet, coneixedora de la nostra petició, la candidatura per Altafulla de l’Alternativa del Baix Gaià (ABG) -Entesa pel Progrés Municipal-, que en el seu programa fa propostes coincidents amb les del sindicat.

24 de maig de 2007