L’assemblea de treballadors de TV3 va aprovar el dijous 25 de març el preacord a què van arribar dimecres el Comitè d’empresa i la Direcció de TV3 junt amb la Direcció General de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, després d’un any de negociació.

L’acord preveu entre altres aspectes:
• Un 2% d’increment salarial pendent del 2009, que ja estava pressupostat i en canvi es van congelar els sous.
• Increment equivalent a l’IPC estatal per a la resta d’anys del Conveni, 2010 i 2011.
• Creació d’una comissió paritària de seguiment de la producció per garantir la producció interna i la feina per a la totalitat de la plantilla.
• Noves mesures de conciliació de la vida laboral i familiar, com les vigents a la Funció Pública de la Generalitat.
• Negociació de les vacants que es donin arran del pla de prejubilacions previst, i compromís de cobertura, incloent completar els equips de cap de setmana de les delegacions de Catalunya, amb contractació estable.
• Acord per regular les pràctiques dels estudiants, amb compromisos de pla de formació, tutories clares, límits de 4 mesos i 4 hores, 10% d’estudiants com a màxim en relació a la plantilla, possibilitat de rotació entre seccions i programes per un millor aprofitament de les pràctiques, i validació sempre des de la tutoria en cas d’emissió de la feina feta. A més d’interlocució amb el Comitè d’empresa per delimitar altres aspectes de l’estada (sortides a l’exterior i com, conducció de vehicles o no, etc.)
• Acord per reduir el nombre de personal exclòs de Conveni, especialment dels càrrecs professionals d’Informatius.

L’acord s’ha aconseguit amb la unitat sindical mantinguda dins del Comitè d’empresa i pel suport dels treballadors, que han donat confiança als seus representants tant a l’hora de la negociació com a la de la mobilització.

Barcelona, 26 de març de 2010