El Sindicat de Periodistes de les Illes Balears (SPIB) ha denunciat l’acomiadament de què ha estat objecte una periodista d’IB3 Ràdio, l’emissora pública balear. L’SPIB i el conjunt de membres de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) expressa la seva solidaritat més rotunda amb Araceli Bosch, una professional de formació i trajectòria reconegudes als diferents mitjans en els quals ha treballat (TVE, COPE, Onda Cero, TV3, El Día 16 de Baleares, la web de l’Ajuntament de Calvià), que ha estat acomiadada d’IB3 Ràdio amb l’eufemisme formal que no ha superat el període de prova de tres mesos. Bosch va ser la persona que va posar la veu en la inauguració de les emissions de la ràdio autonòmica pública l’1 de març passat.

L’SPIB manifesta la seva gran preocupació per l’abandonament de funcions i responsabilitat en l’exercici de control i direcció de l’ens públic sobre els contractes privats que abasteixen IB3. El Sindicat reclama a la direcció de l’empresa una explicació sobre les raons en les quals es vol emparar la ruptura de la relació laboral de la periodista amb l’empresa SBT (Serveis Balears de Televisió). Aquest és un exemple més que demostra la precarietat laboral i el predomini de possibles criteris partidistes sobre els professionals en la gestió de les plantilles i els continguts d’aquest model de gestió privatitzada de ràdio i televisió pública.