La contrareforma de la Llei de l’avortament converteix el Govern Rajoy en un dels més reaccionaris d’Europa. En un moment de retrocés històric en drets i llibertats en general i especialment en els de les dones, en aquest 8 de març, Dia Internacional de les Dones, el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació, vol afegir-se al clam de la majoria de les organitzacions de la societat civil contra un dels atacs més severs als avenços democràtics més importants aconseguits a l’Estat espanyol després d’anys de lluita, com és la reforma de la llei de l’avortament del Govern de Mariano Rajoy. La nova legislació feta sota els auspicis del ministre de Justícia, Alberto Ruiz Gallardón, és una agressió contra el dret de les dones a decidir sobre el seu propi cos, tot criminalitzant-les.

Des de l’SPC volem també denunciar les retallades en les polítiques socials dutes a terme a molts països principalment per governs conservadors i en concret les dutes a terme a Catalunya i a l’Estat espanyol, i que han afectat especialment les dones que, en la pràctica, són les que han assumit tasques que haurien d’estar garantides per l’Estat..

En aquest 8 de Març, l’SPC vol destacar també com les dones periodistes estan pagant amb especial duresa els efectes de la devastadora crisi que hi ha al sector. L’escalada en la precarització del sector, en una professió cada cop més feminitzada on les dones cada cop són més presents a les redaccions i suposen la majoria en el col·lectiu de periodistes a la peça, que pateix una total desregulació i veu com empitjoren les seves condicions laborals a un ritme superior que les dels que encara estan en plantilla. Per això cal que els legisladors afrontin d’una vegada per totes la regulació dels periodistes a la peça per tal de no agreujar encara més la desprotecció d’aquests treballadors i treballadores.

L’SPC denuncia igualment el desmantellament de les polítiques d’igualtat arreu de l’estat i més concretament a Catalunya, on han patit una retallada de més del 22%. Això ha afectat greument la implantació de plans i de polítiques d’igualtat a les empreses, també les del sector de la comunicació. No volem oblidar tampoc la xacra de la violència masclista, que ja s’ha cobrat la vida d’e quinze dones assassinades en el que portem d’any en el conjunt de l’Estat espanyol.

Des del sindicat continuarem treballant perquè no es faci un pas enrere en els drets de les dones i dels treballadors i treballadores de la informació, així com en la lluita contra les discriminacions per raó de gènere a la professió i en l’assoliment d’una veritable igualtat d’oportunitats entre dones i homes periodistes.

La manca de regulació dels periodistes a la peça castiga especialment les dones, majoritàries en aquest col·lectiu

Barcelona, 7 de març de 2014