El Sindicat de Professionals de la Informació de La Rioja (SPIR) ha informat que la redacció d’El Correo a Logronyo ha hagut d’admetre la incorporació de vuit falsos autònoms en plantilla. Al maig de 2007 l’SPIR va denunciar davant la Inspecció de Treball la situació irregular de diversos companys que treballaven en els diaris del grup Vocento El Correo i La Rioja. Es tractava de redactors i fotògrafs que, ocupant el mateix treball que els seus companys en plantilla, ho feien com a falsos autònoms.

Més d’un any després de fer la denúncia, i després de les pertinents investigacions dels inspectors, l’empresa va oferir incloure en plantilla a vuit dels dotze falsos autònoms d’El Correo a Logronyo. Uns altres dos van adquirir la condició d’autònoms depenents, mentre que els dos restants continuen treballant com supòsits autònoms. A pesar dels esforços del sindicat per regularitzar la situació dels corresponsals de comarques del diari la Inspecció no va considerar que hi hagués proves suficients per incloure’ls.

Els vuit companys que van entrar en plantilla (tres fotògrafs i cinc redactors) han passat a formar part de Servicios Redaccionales Bilbaínos, empresa del grup Vocento. Ara, l’SPIR està a l’espera del que passi amb la denúncia interposada contra el diari La Rioja, diversos treballadors dels quals continuen en situació de flagrant il·legalitat.