La Federació Internacional de Periodistes (FIP) i el seu grup regional, la Federació Europea de Periodistes (FEP), han expressat el seu suport als periodistes grecs en la seva lluita contra la nova llei adoptada pel govern del país, que afecta l’assistència sanitària dels periodistes i les pensions. Malgrat les protestes de tots els sindicats grecs i d’altres actors socials, la normativa nova va entrar en vigor l’1 d’octubre passat. «Seguim de prop aquesta lluita llarga dels nostres col·legues grecs per protegir els beneficis socials i el sistema de pensions a Grècia», ha dit el portaveu de la FEP, Arne König. El dirigent sindical hi ha afegit: «estem extremadament frustrats perquè, malgrat totes les manifestacions, vagues i d’altres accions fetes pels nostres afiliats i per altres sindicats, malauradament ha reeixit el pla del govern grec de privar la gent de drets laborables i plans de jubilació decents».

Després de les mobilitzacions prèvies, de novembre de 2007 i febrer i març de 2008, els sindicats dels periodistes grecs van decidir organitzar una altra vaga de 24 hores a la premsa i als mitjans de comunicació electrònics que es va desenvolupar a primers d’aquest mes d’octubre. Utilitzant els recursos dels fons de seguretat social dels periodistes i reserves, el govern planeja debilitar els termes de jubilació existents i altres condicions. Alhora, el govern intenta augmentar l’edat de jubilació i altres requisits per retallar les pensions.