El Comitè d’Empresa de Serveis Balears de Televisió (SBT) ha convocat una vaga per als dies 24, 25, 27 i 28 de febrer amb l’objectiu de garantir els drets dels treballadors en el procés de subrogació de la plantilla a les empreses CBM i Videoreport, les noves adjudicatàries dels serveis informatius d’IB3 a partir de l’1 de març.

El comitè denuncia que “l’obscurantisme i la manca total d’informació per part d’SBT sobre el procés de subrogació deixa, una vegada més, indefensa a la plantilla dels informatius”.

El comitè lamenta en un comunicat que l’empresa els hagi deixat “sense possibilitat ni de negociació, ni de maniobra, ni d’informació”. “L’única resposta rebuda a les nostres peticions és que ja ho sabrem quan es notifiquin les subrogacions a cada treballador”, explica.

El pròxim 28 de febrer finalitza el contracte d’SBT com a concessionària dels informatius de la ràdio i televisió autonòmica, i el nou contracte d’IB3 amb CBM, la nova adjudicatària, preveu la subrogació de tota la plantilla. Però, segons denuncia el comitè d’empresa d’SBT, l’empresa s’ha negat a informar-los dels detalls del procés, “violant així legislació fonamental com és l’Estatut dels Treballadors”.

A més, el comitè adverteix que no té cap garantia de subrogació de tota la plantilla, una situació que temen que es produeixi a la vista de l’actitud de l’empresa de negar qualsevol informació.

SBT tampoc no ha volgut posar per escrit les condicions laborals dels treballadors, que s’han de garantir en la subrogació. “No hi ha cap condició laboral escrita i, a més, SBT es nega a transmetre aquesta informació a les empreses que a partir de dia 1 de març s’encarregaran dels treballadors”, explica el comitè.

Per últim, el comitè recorda que “aquesta situació de desempar i d’indefensió no tindria lloc si la plantilla d’informatius d’IB3 formés part de l’ens; sense subcontractes que, a banda de provocar un sobrecost públic, faciliten la violació dels drets laborals”.

De fet, la subcontractació dels serveis informatius es contrària a la nova Llei Audiovisual, una situació denunciada per la FeSP, i també per l’SPIB que ha impugnat el concurs per adjudicar els serveis informatius.