El Sindicat de Periodistes de Catalunya/Sindicat de Professionals de la Comunicació ha de denunciar novament una actuació de les forces de seguretat contrària al dret a la informació de la ciutadania.

En aquest cas es tracta de la retenció dissabte dia 5 de setembre, durant dues hores, del fotògraf del diari El Mundo, Christian Maury, per part d’agents de la Guàrdia Urbana de Barcelona, quan captava l’ambient de vigilància al carrer Hospital. Tot i que Christian es va identificar com a informador d’El Mundo, els agents no li van reconèixer aquesta funció i el van tractar com un delinqüent, escorcollant-lo i traslladant-lo a comissaria, on li van voler fer firmar una declaració segons la qual s’havia negat a identificar-se i havia violat la intimitat dels policies. Òbviament i atenent als seus drets professionals no ho va fer i va amagar la targeta de memòria de la seva càmera, perquè li reclamaven que esborrés les fotografies fetes.

Tot i les excuses posteriors dels representants del cos davant la direcció del diari, l’SPC creu que no s’ha de deixar passar per alt aquesta nova interferència en el dret a la informació, del qual són mediadors professionals com el Christian. Reclamem dels cossos de seguretat una assumpció clara dels drets constitucionals de la ciutadania i dels que emparen els que en són mediadors, que som els periodistes.

Barcelona, 7 de setembre de 2009