El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació ha estat present en diversos actes que s’han celebrat a Catalunya amb motiu del 3 de maig, Dia Mundial de la Llibertat de Premsa. Al marge del comunicat que cada any fa el sindicat coincidint amb l’1 i 3 de maig, enguany hem convocat conjuntament amb altres entitats una taula rodona–celebrada el dilluns 2 de maig a la seu de la CONFAVC– per, entre d’altres coses, presentar el manifest 3 de maig, per una llibertat de premsa de totes i tots, signat per diverses entitats catalanes al qual encara se n’hi estan adherint d’altres. L’element principal d’aquest escrit és recordar que la informació és un bé públic que pertany a la ciutadania i no als mitjans ni als professionals. La sessió va ser transmesa en streaming per part de SICOM, gravació que podeu consultar en aquest enllaç (a partir del minut 4,30 aprox.). Un resum de la sessió el podeu veure en aquest vídeo realitzat per Gràcia TV, fet en el marc d’un reportatge més complert que realitzarà sobre aquesta qüestió.

El dimarts 3 i dimecres 4, l’SPC està present en el II Simposi sobre Llibertat de Premsa, organitzat per la demarcació de Lleida del Col·legi de Periodistes i la Universitat de Lleida. El secretari d’Acció Interna de l’SPC, Quico Ràfols, i l’expresident de l’SPC i secretari d’Organització de la FeSP, Dardo Gómez, han participat en dos dels tallers realitzats. Un cop acabi publicarem a la web les seves intervencions i les conclusions de les jornades, que han comptat amb forta presència dels estudiants de la UdL.

També hem estat presents en diversos mitjans de comunicació. Un d’ells ha estat Ràdio Premià que ahir dimarts va entrevistar Quico Ràfols.

Paral·lelament i en el marc de l’activitat parlamentària al voltant de diverses iniciatives d’alguns grups parlamentaris en relació als mitjans públics, el sindicat ha fet públic un comunicat per recordar que el Dia Mundial de la Llibertat de Premsa és una excel·lent ocasió per democratitzar els mitjans públics