La demarcació de Tarragona del Sindicat de Periodistes de Catalunya lamenta que l’Ajuntament de Valls hagi decidit, aquest dilluns, coincidint amb la Diada de Sant Jordi, el tancament fulminant de l’emissora municipal, Ona Valls.

Valls s’afegeix així a la sagnia d’acomiadaments i potencia una doble crisi, econòmica i de model.

Els responsables municipals han informat, aquest dilluns els treballadors sobre la decisió d’interrompre, de forma immediata, l’emissió de la ràdio municipal, la qual estava sentenciada de mort des de 2010, però que es va mantenir en funcionament per motius electoralistes.

L’SPC no accepta com excusa la intenció d’estalviar recursos i contenir el dèficit municipal, quan es continua apostant per una televisió pública en detriment de la ràdio local.

Ona Valls, amb dos periodistes professionals i més d’una trentena de col•laboradors implicats, ha estat víctima de la desídia política i el seu tancament és la reacció més fàcil, més dolorosa i irresponsable que es pot adoptar. De ben segur que, si hagués voluntat política, es podria tirar endavant amb un pla de mesures rigorós, equilibrat i just.

Els treballadors no poden ser, un cop més, les víctimes del desgavell i de l’abandó polític d’una ràdio que, darrerament, ha estat menyspreada pel govern municipal i fins i tot per alguna oposició.

El consistori que es refugia en la crisi per justificar el tancament de l’emissora, no ha fet res per donar una oportunitat de negociació als treballadors.

No deixa de ser curiós que els càrrecs de confiança es mantinguin quan els professionals de la ràdio són acomiadats i els col•laboradors tractats amb indiferència. Ja fa temps que l’Ajuntament no inverteix en la seva emissora municipal.

El tancament d’Ona Valls posa de manifest que cal constituir una mesa sectorial, que inclogui administracions, associacions empresarials, organitzacions sindicals i professionals, per estudiar, debatre i proposar solucions a la greu crisi que travessen els mitjans de comunicació.

L’SPC expressa el seu més vehement rebuig al tancament sobtat d’Ona Valls i a aquests acomiadaments. Se solidaritza amb els companys i persones afectades.

El Sindicat de Periodistes de Catalunya fa una crida a la mobilització davant l’amenaça que viu el periodisme.

Tarragona, 23 d’abril de 2012