El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) anuncia la campanya Suma’t a la lluita de l’SPC per un periodisme digne!, que llançarà el proper 7 d’octubre per potenciar la seva tasca en defensa dels i les professionals de la informació i del Dret a la informació de la ciutadania. Coincidint amb el Dia Internacional del Dret d’Accés Universal a la Informació –el 28 de setembre, declarat per la Unesco l’any 2016–, l’SPC ha fet pública aquesta iniciativa, amb la qual vol enfortir la seva capacitat de lluitar, entre d’altres, pel ple reconeixement d’aquest dret humà universal, tal com proclama la Declaració Universal de Drets Humans aprovada per l’ONU.

La campanya es desenvoluparà a través de la plataforma Goteo. La pàgina web del projecte serà operativa el 7 d’octubre i a partir de llavors s’hi podran fer aportacions i es podrà accedir a les actualitzacions sobre l’evolució de la campanya, de la qual anirem informant periòdicament

Els recursos que s’obtinguin serviran per potenciar la nostra acció de denúncia i de combat de la precarietat en les condicions laborals dels i les professionals, que dificulta garantir el dret a una informació veraç, independent i plural. Així mateix es volen millorar les eines de comunicació digital, renovar el nostre web i professionalitzar les xarxes socials. Un altre objectiu és ampliar el servei d’assessorament laboral i fiscal adreçat als i les professionals a la peça i freelances.

L’SPC impulsa aquesta campanya també com a una gran ocasió per donar a conèixer el Dret a la Informació al conjunt de la ciutadania i per difondre la seva funció clau en la defensa dels drets laborals dels i les professionals del sector de la informació i la comunicació.

Defensar els drets dels treballadors i les treballadores del sector és garantir unes condicions de treball dignes, el respecte a la deontologia, a l’ètica i a la independència periodística; és garantir també el Dret a la Informació de la ciutadania. Sense un periodisme lliure, independent i rigorós és molt difícil defensar la resta de drets: a la sanitat, a l’educació, a l’habitatge, a la justícia, a l’atenció social, al treball, a uns serveis públics de qualitat… Sense periodisme independent no hi ha democràcia.