L’Assemblea Oberta de Periodistes celebrada l’11 de novembre passat va aprovar un el manifest «15 accions per a un periodisme digne» que recull les reivindicacions més importants del sector i que les entitats impulsores posen a disposició dels professionals de la informació i del conjunt de la ciutadania perquè li donin suport.

Aquest pentadecàleg serà presentat públicament a l’acte «Periodisme digne, ciutadania lliure», que es farà el pròxim 4 de juny als Jardins Jaume Perich (Gran Via, 657, entre Girona i Bailèn) i la voluntat és que aquest dia ja hagi recollit les primeres adhesions.

Les entitats promotores de l’Assemblea són l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC), el Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB), el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) Som Atents i Solidaritat i Comunicació (SiCom).

Podeu mostrar el vostre suport a les reivindicacions dels professionals de la informació i la comunicació per dignificar el periodisme i defensar el dret a la informació de la ciutadania a www.periodigne.cat clicant a «signa el pentadecàleg». i també us demanem que el difongueu perquè el conegui com més gent millor i també s’hi pugui adherir. Igualment, es repartiran fulls de signatura a les redaccions dels mitjans catalans per tal que les institucions i organismes responsables d’aplicar les transformacions i canvis que es demanen al pentadecàleg vegin que tenen el ple suport de la professió i de la ciutadania.