Els Jardins Jaume Perich, a l’interior de l’illa que fan els carrers Granvia –per on hi ha l’entrada–, Bailén, Diputació i Girona; acolliran el pròxim dilluns 4 de juny l’acte per commemorar l’1 i el 3 de Maig, Dia Internacional del Treball i Dia Mundial de la Llibertat de Premsa respectivament, que els professionals de la informació sempre celebrem junts. Aquest acte s’havia d’haver realitzat el 3 de maig passat al mateix lloc però la pluja que va haver-hi tota la tarda a Barcelona va obligar a ajornar-lo. El dilluns 4 de juny és la nova data, al mateix lloc i amb el mateix programa.

Està organitzat conjuntament per l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC), el Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB), el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), Solidaritat i Comunicació (SiCom) i Som Atents i té com a lema Periodisme digne, ciutadania lliure. Compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, que ha facilitat diversos aspectes de l’organització de l’esdeveniment.

L’acte serà presentat per la periodista Cristina Puig i començarà a dos quarts de set de la tarda, amb un marcat caràcter reivindicatiu i lúdic. Comptarà entre altres coses amb la presència de diversos col·lectius del sector i també amb l’actuació del cantautor Joanjo Bosk. El col·lectiu Dibuixants sense Fronteres, que aplega els humoristes i il·lustradors de la premsa catalana, col·labora amb la cita de la manera que els és més pròpia: dibuixant. A l’espai es disposarà d’una lona per tal que tothom que vulgui pugui dibuixar-hi i escriure-hi allò que consideri oportú, amb els humoristes de premsa trencant el gel inicial. També comptarà amb la presència de membres del món del teatre que llegiran frases conegudes de Jaume Perich que fan referència a la llibertat d’informació i al periodisme.

Una altra de les accions que es duran a terme és la difusió del pentadecàleg «15 accions per a un periodisme digne», aprovat a l’Assemblea Oberta de Periodistes de l’11 de novembre passat en el qual es recullen les principals reivindicacions del sector per millorar el periodisme, les condicions amb què treballen els professionals i per garantir el dret a la informació de la ciutadania. Això inclou la recollida de signatures per tal d’aconseguir el màxim de suports possibles per reclamar a les institucions que correspongui les transformacions i els canvis legislatius necessaris. També es distribuirà el diari Il·legal Times, una iniciativa de la cooperativa l’Apostrof i el dibuixant Jaume Capdevila Kap, amb continguts relatius a la manca de llibertat de premsa i la retallada de drets civils.

Acte de celebració de l’1 i el 3 de Maig de 2018
Motiu: Dia Internacional del Treball i Dia Mundial de la Llibertat de Premsa
Lema: Periodisme digne, ciutadania lliure
Dia: Dilluns 4 de juny, a partir de dos quarts de set de la tarda
Lloc: Jardins Jaume Perich: Interior de l’illa Granvia-Bailén-Diputació-Girona.
Transport públic: Metro: L2 (Tetuan) i L4 (Girona). Bus: H12, 6, 7, 19, 50, 51, 54, 55, 62