Des de l’inici de la campanya pel referèndum sobre la Constitució europea, els blocs d’informació política a TV3 es presenten informant que els professionals que els han elaborat no signen les notícies ni apareixen en pantalla ni quan es fan els directes. És la protesta aprovada per l’assemblea d’informatius de la cadena autonòmica per fer evident el rebuig al còmput de temps per a cada partit polític, encara que sigui global i al final de la campanya, amb relació als resultats obtinguts en les quatre últimes eleccions.

Aquest criteri l’havia aprovat el consell d’administració de la CCRTV (amb els vots en contra dels representants d’ERC i d’ICV) i són semblants als acordats pel consell d’RTVE a Madrid, que van ser anul·lats a petició del PP per la Junta Electoral Central, sense cap base legal, com va argumentar el Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó. A Catalunya altres mitjans s’han incorporat a la vaga de signatures i queda clar que el tema resta obert i que caldrà, aquest cop sí, una reflexió comuna amb el CAC i el Parlament per desfer d’una vegada aquesta cotilla injustificada imposada a la feina dels professionals de la informació. A la pàgina web del Sindicat (www.sindicat.org) es poden consultar els comunicats que tant l’SPC com la FeSP han fet públics sobre aquesta qüestió.

En els darrers dies s’han incorporat activament a la vaga de firmes, incloent una explicació a l’audiència davant dels blocs informatius polítics, els professionals de Catalunya Ràdio, COM Ràdio i RNE a Catalunya. Dilluns 14, a més, i com es fa ver el 7 de febrer, no es va firmar cap notícia, a més de les de la campanya pel referèndum, a TV3 i a altres mitjans públics catalans.