Els treballadors de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) estan seguint de manera massiva la convocatòria de vaga feta pels respectius comitès d’empresa. A TV3 és del 95%. Al matí han realitzat diverses mobilitzacions, una d’elles davant les instal·lacions de Catalunya Ràdio a l’avinguda Diagonal de Barcelona. Així, segons expliquen en un comunicat els comitès de TV3 i de Catalunya Ràdio, «més de 800 treballadors de les dues empreses s’han concentrat aquest matí, amb pancartes, xiulets i sirenes, davant l’edifici de les emissores de la Generalitat amb motiu de la vaga de 24 hores que secunden massivament les plantilles dels dos mitjans. Els concentrats s’han manifestat tallant el trànsit de l’Avinguda Diagonal en els dos sentits de la marxa, i s’han assegut a la calçada durant un quart d’hora.» Després s’han adreçat a la seu de la CCMA, a la Via Augusta, on hi havia desplegats Mossos d’Esquadra, i una delegació del comitè d’empresa ha accedit a l’edifici per reunir-se amb el President del Consell de la Corporació. Mentrestant, els treballadors han tallat el trànsit a la cruïlla de Ganduxer amb la Via Augusta.

La protesta es fa contra les noves retallades salarials que vol imposar la direcció de la CCMA i contra la fi de la vigència de l’actual Conveni, que la direcció no vol prorrogar més enllà de demà. Aquesta protesta és continuació d’altres que ja han dut a terme, la darrera de les quals va ser una vaga de dotze hores duta a terme el dilluns 27 de gener. Els treballadors de Catalunya Ràdio tornaran a fer vaga el pròxim dissabte 1 de febrer i a les dues empreses, es decidirà la setmana vinent les pròximes protestes contra el pla dels responsables de la CCMA. A TV3 i a Catalunya Ràdio hi ha convocada vaga indefinida per al mes de febrer però que ha de ser ratificada la setmana vinent.

Els treballadors han perdut, des del 2011, un 35% de sou amb les retallades, l’augment de l’IPC, que no s’ha traslladat a la nòmina, i l’increment d’hores. A més s’hi ha de sumar la distribució irregular de la jornada que permet a la direcció planificar horaris flexibles sense haver de pagar-ne el complement. Per aquesta raó, s’oposen a una nova retallada que l’empresa acaba de fixar en un 13%. Els comitès recorden que a TV3 hi ha qui cobra retribucions irregulars al marge del conveni que volen que es negociïn o s’eliminin i que hi ha també qui cobra sous abusius consentits pel Consell de Govern.