El primer dia de vaga al diari El País ha estat secundat de manera massiva després que les reunions mantingudes hores abans de l’aturada amb l’empresa no donessin cap resultat positiu. Aquest és l’últim comunicat donat a conèixer pel comitè després de la reunió d’ahir.

Després de perdre tres hores amb l’acta (l’empresa s’ha negat a recollir en acta els fets en l’última reunió), l’empresa ha presentat la següent proposta:

1. – Reduir el nombre d’afectats a 139.

2. – Prejubilacions voluntàries a partir de 58 anys: pujar al 55% la quantia a percebre.

3. – Baixes voluntàries indemnitzades: 30 dies per any amb el límit de 12 mensualitats.

4. – Suspensió de contracte (per elecció de l’empresa) durant 15 mesos (amb prestació d’atur) per a un nombre que resultaria de restar de 139 les baixes dels capítols anteriors. Aquesta suspensió es convertiria en baixa definitiva amb 30 dies i 12 mensualitats de topall si els ingressos de 2013 són inferiors als de 2012.

5. – Retallada salarial en els termes de la proposta anterior (13% de mitjana escalonada).

Tant en prejubilacions com a baixes indemnitzades, l’empresa es reserva dret de veto.

El Comitè ha respost realitzant la següent proposta:

1. – Prejubilacions voluntàries des de 55 anys amb el 85%.

2. – Baixes voluntàries amb Indemnitzacions: 39 dies per any treballat amb el límit de 42 mensualitats.

3. – Suspensió de contractes voluntàries amb una cobertura que sumada a la prestació per desocupació arribi al 80%.

L’empresa ha qualificat de “aparença de proposta” l’oferta del Comitè i aquest li ha explicat els esforços que està fent la part social per intentar trobar una solució i ha demanat a l’empresa que respongui amb una altra proposta. Davant la seva negativa, ambdues parts hem acordat continuar demà a les 16.30. El Comitè ha criticat a l’adreça que hagi filtrat la proposta a la plantilla de Madrid mentre estàvem reunits. L’Empresa ha negat aquest fet, dient que li semblava malament.

El Comitè no entén l’actitud de l’empresa de bloquejar la negociació. Tot indica que estan mesurant el grau de seguiment de la vaga abans de posar-se a negociar de veritat.

Per això, us demanem que demà secundeu la vaga aprovada amb el 93% dels vots. Des de primera hora estarem a la porta d’entrada de Madrid. Realitzarem dues concentracions a Barcelona (11.30) i a Madrid (18.00) davant de l’entrada principal.