El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) rebutja enèrgicament els mètodes emprats per la Guàrdia Civil i la Policia Nacional per impedir la votació en el referèndum convocat per avui 1-O a Catalunya. Plantejant-se com a objectiu la requisa d’urnes, paperetes, sobres i material informàtic, però sabent l’alt grau de suport ciutadà a aquest referèndum i la seva disposició a defensar-lo de manera pacífica però massiva, les forces que han d’assegurar l’ordre han aconseguit alterar-lo, amb danys molt importants a persones, i a instal·lacions públiques. La responsabilitat primera de les destrosses és d’aquests cossos però la fonamental és de més amunt, i rau en les directrius polítiques del govern del PP, que no vol entendre que un conflicte polític no es pot resoldre amb l’estricta aplicació de la llei i amb mecanismes judicials i policials.

El sindicat denuncia aquestes actuacions que han situat Catalunya i Espanya com una zona negra pel que fa a la falta de respecte als drets humans elementals, i se solidaritza amb tots els ciutadans injustament agredits per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, entre els quals alguns informadors que es trobaven en l’exercici de la seva feina. Colpejar informadors és colpejar el dret de la ciutadania a ser informada. La gravetat dels fets d’avui, però, no ha d’impedir recordar que no es pot traslladar el conflicte entre governs a la societat, i que cal apel·lar a la responsabilitat de les diferents administracions perquè facin tot el necessari per aconseguir una solució política a un conflicte que és polític, i que no pot acabar sent social.

1 d’octubre de 2017