L’aturada convocada contra la violència exercida per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil diumenge passat 1 d’octubre ha tingut un èxit absolut. Els professionals de la informació també hi han participat ja que hi ha hagut molts mitjans que l’han secundat. En aquest sentit destaquen els mitjans públics més importants –TV3 i Catalunya Ràdio, on el seguiment ha estat total, i RTVE-Catalunya, on ha estat del 70% respectivament–, tret dels serveis mínims establerts, que en el cas de l’ens públic estatal, han estat abusius, segons han denunciat els sindicats. En el cas de Betevé, la programació s’ha vist alterada amb la no emissió de programes d’estrena ni en directe i la reducció a la meitat dels serveis informatius, amb un 50% de serveis mínims decretats per l’Ajuntament. Tarragona Ràdio ha fet aturada total. Els treballadors de La Farga de l’Hospitalet i l’ACN també han secundat la convocatòria.

Altres mitjans que han participat a les mobilitzacions són El Periódico, La Vanguardia, Ara, El Punt-Avui, Diari de Girona, Diari de Tarragona, Nació Digital, Vilaweb, Sport, Mundo Deportivo, El País, Ediciones Reunidas, RAC1 i RAC105,… Els treballadors d’aquests mitjans han fet concentracions a la porta.

El Punt-Avui va fer la vaga ahir dilluns i avui no ha estat als quioscos, bona part dels quals, a més, han romàs tancats. En el cas de l’Ara, van començar la vaga ahir la tarda a les quatre, fins a les quatre d’avui i han comunicat que els diners que l’empresa els descompti es destinaran a sufragar les reparacions dels desperfectes ocasionats diumenge passat pels agents policials en algunes escoles.

Malauradament la jornada d’avui s’ha vist enterbolida per alguns successos aïllats d’assetjament a professionals de la informació. Els afectats han estat el company Jordi Borràs (elmon.cat) que va ser objecte de l’atac d’un agent de la Guàrdia Civil el dilluns 2, que va intentar arrancar-li la màquina fotogràfica mentre cobria una manifestació. Avui també han patit problemes alguns periodistes de La Sexta, Diari de Girona i TVE. L’SPC es solidaritza amb tots ells.