La Federació Europea de Periodistes (FEP) ha denunciat davant la Plataforma per a la Protecció del Periodisme i la Seguretat del Periodisme del Consell d’Europa, els atacs i les amenaces rebudes pels professionals de la informació que han seguit l’actualitat relativa a la convocatòria de referèndum per a l’1 d’Octubre i la manifestació del 3 d’octubre. Les Federacions europea i internacional dels Periodistes (FEP i FIP) fan una crida a totes les parts en presència a Catalunya «a respectar el treball dels periodistes que cobreixen lel seguiment del referèndum d’autodeterminació de l’1 d’octubre».

La crida de la FEP i de la FIP «responen a una sèrie d’atacs aïllats repertoriats pel Sindicat dels Periodistes de Catalunya (SPC), membre de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), afiliada a la FIP i a la FEP». En l’escrit de denúncia al Consell d’Europa s’afirma que «diversos periodistes han estat el blanc d’agressions, en el marc de la cobertura mediàtica en relació al referèndum català d’autodeterminació de l’1 d’octubre 2017». En aquest sentit, es fa ressò dels casos recollits fins ara per l’SPC, com el del fotògraf de premsa Jordi Borràs, alguns membres de l’equip de l’espai de La Sexta Al Rojo Vivo i el del periodista Jesús Badenes, del Diari de Girona.

.