La IV Assemblea de Periodistes de Catalunya que se celebrarà el dissabte 16 de juny al centre cívic del Pati Llimona, de Barcelona, tindrà com a lema Que quedarà del periodisme. Davant la greu crisi que està patint el sector, que ha suposat que a Catalunya més de 2.000 persones hagin perdut la feina i la immensa majoria de la resta hagin vist mermades considerablement les seves condicions laborals –amb tot el que això provoca en la qualitat de la informació– la IV Assemblea suposa una oportunitat per debatre sobre la situació en què queda el periodisme i les alternatives que cal plantejar per sortir d’aquest atzucac.

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació ha obert a la seva pàgina web un espai dedicat a la IV Assemblea en el qual des d’ara i fins al dia de l’assemblea s’aniran llençant reflexions i propostes sobre els diferents àmbits de la nostra professió: Premsa, mitjans públics, col·laboradors i periodistes a la peça, dret a la informació, precarietat laboral, concentració de mitjans, noves tecnologies i nous formats, mitjans alternatius, igualtat, autoocupació… Tots aquests ítems venen a ser una mena de subtítol per al lema triat, al qual han de reforçar amb les alternatives que s’aportin al llarg d’aquestes setmanes. La idea és que el dia 16, part de la feina ja s’hagi fet. També es tracta d’anar preparant el terreny per evitar que la trobada es converteixi en un bolet que apareix un cop a l’any sinó que des del treball previ de l’Assemblea s’aboni el terreny per seguir el treball que allà s’hi comenci.

A les conclusions de la III Assemblea de Periodistes celebrada l’any passat s’afirmava que «el periodista professional és actualment l’únic preocupat a l’empresa informativa per la qualitat de la informació». Això probablement encara s’ha fet més evident ara i per tant la IV Assemblea haurà de suposar un pas més en l’organització i mobilització dels informadors per dignificar el periodisme.