La cinquena edició del Premi Julio Anguita Parrado s’ha tancat amb la recepció de 15 candidatures procedents de set països: Espanya, Portugal, Mèxic, Argentina, Perú, Ucraïna i Tunísia. El jurat es reunirà el 24 de febrer per decidir la candidatura premiada.

El guanyador o guanyadora formarà part del grup de guardonats amb el premi l’objectiu del qual és distingir una trajectòria brillant compromesa amb la defensa dels drets humans i que hagi desenvolupat la seva feina en zones de conflicte bèl•lic o especial violència social.

Des de la seva creació, el premi ha estat lliurat a la ciutat de Còrdova el 7 d’abril, data en que es commemora la mort del periodista Julio Anguita Parrado quan cobria la invasió de l’Irak. Des de l’any 2007 els guanyadors del guardó han estat Eman Ahmad (Iraq), Eduardo Márquez (Colòmbia), Caddy Adzuba (R.D. Congo) i Mònica Bernabé (Espanya).

En aquesta edició, el jurat està integrat pels periodistes Lluïs Bassets, Ana Alonso Montes, Juan Antonio Sacaluga Luengo; els professors Aurora Labio Bernal, de la Facultat de Comunicació de Sevilla, i Antonio Barragán Moriana, catedràtic de la Universitat de Còrdova; Antonia Parrado Rojas, en representació de la família Anguita Parrado, i Lola Fernández Palenzuela, secretària general de l’SPA.

El premi Julio Anguita Parrado està organitzat pel Sindicat de Periodistes d’Andalusia (SPA) i la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) juntament amb l’Ajuntament i la Universitat de Còrdova.