Segon article per preparar el debat per a la IV Assemblea de periodistes que tindrà lloc el 16 de juny al centre cívic del Pati Llimona de Barcelona. El lema de l’assemblea és Què quedarà del periodisme. L’autor de l’article és Fabián Nevado

Col·laboradors (fixos o la peça) que no cobren els treballs que fan per encàrrec. Col·laboradors que porten més d’any i mig sense cobrar els articles publicats. Els articles que no publiquen no els cobren tot i que van ser encarregats. Falsos autònoms o treballadors encoberts de plantilla. Free-lance venen idees de reportatges que no els encarreguen i els traslladen a personal de plantilla com si la idea fora d’ells. S’apropien de les idees d’aquests treballadors. Rebaixes salarials emparant-se en la crisi econòmica encara que no sempre demostren pèrdues en el negoci. Rebaixes salarials per la mala gestió de les empreses i l’única idea dels directius és baixar la massa salarial dels treballadors de plantilla i els col·laboradors mentre que les retribucions dels directius queden intactes quan ells són els màxims responsables de la gestió. Idea imperant: si no arribem baixem els salaris i acomiadar i així quadrem els comptes de resultats. Si no n’hi ha prou amb la baixada de salaris, s’articula un Expedient de Regulació d’Ocupació d’acomiadaments o de reducció de jornada. Acomiaden els redactors més antics i amb més experiència i deixen a les redaccions sense memòria històrica periodística. Els hi és igual la qualitat de la informació i del producte, l’important és omplir l’espai en blanc amb qualsevol cosa. Als que destaquen els fan caps i el producte que es fa és de rodes de premsa on la qualitat de la informació es redueix a: tal persona … “ha dit”, “ha assenyalat”, “ha indicat”. No s’aixequen informacions pròpies perquè poden posar en perill el finançament de l’empresa bé mitjançant crèdits directes o per mitjà de pàgines de publicitat. Hi ha pàgines d’informacions especials de pagament que no discriminen clarament què és publicitat i què és informació. S’està en una situació que els redactors ja no saben si fan periodisme o publicitat.

Inscripcions per asistir a l’Asamblea: assembleaperiodistes@gmail.com

Pots fer comentaris a aquesta notícia i a les anteriors relacionades amb l’Aseamblea.

Segueix-nos també a Facebook i Twitter