Gijón ha acollit els dies 4, 5 i 6 de novembre la IV Convenció de Periodistes organitzada pel Fòrum d’Organitzacions de Periodistes (FOP) en la qual han participat uns 200 periodistes procedents d’arreu de l’Estat espanyol. Els participants a l’encontre van denunciar l’extrema precarietat que presideix les condicions laborals d’àmplies capes de treballadors de la comunicació i van defensar l’Estatut del periodista professional (EPP) actualment en tràmit al Congrés dels Diputats. A la convenció es van criticar els atacs interessats que les empreses de comunicació estan llançant contra aquest projecte legislatiu que pretén salvaguardar el dret de la ciutadania a rebre una informació de qualitat dels interessos empresarials, econòmics i polítics dels cercles de poder de la societat. Es va resoldre que calia defensar públicament l’EPP i reclamar la posterior regulació dels drets laborals dels periodistes. El FOP ha posat en marxa una pàgina web (www.foroperiodistas.com) en la qual es pot trobar àmplia informació sobre l’EPP i el projecte legislatiu que l’hauria de seguir a continuació com és la Llei de Drets Laborals dels Periodistes.