El periodista de la RTVA a la delegació de Granada, Paco Terrón, ha estat elegit nou secretari general del Sindicat de Periodistes d’Andalusia (SPA) després de la celebració del V Congrés que va tenir lloc dissabte 3 de juny a Màlaga. Terrón, amb una dilatada carrera professional, dirigirà la gestió de l’organització en els propers quatre anys, segons el mandat rebut del Congrés.

Al costat de Paco Terron, formaran part de la nova executiva regional Javier Díaz Muriana com a responsable d’Organització i Moviments Socials, Juan García-Chicano, al capdavant d’Acció Sindical; Antonia Ceballos, responsable de Comunicació, i Clara Aurrecoechea que continuarà amb la responsabilitat de la Tresoreria. L’executiva nascuda d’aquest V Congrés ha inclòs noves secretaries que s’ocuparan de temes relacionats amb el feminisme, la universitat, les relacions internacionals, els redactors gràfics, mitjans locals i el Premi Julio Anguita Parrado.

A més de l’elecció dels nous càrrecs orgànics, el Congrés ha aprovat diferents resolucions sobre qüestions importants per al col·lectiu sindical. Una d’elles es referia al rebuig a les ofensives declaracions del Conseller de Justícia de la Junta d’Andalusia, Emilio Llera, qui, en una comissió parlamentària, es va referir als periodistes com «un oceà de ciència amb un mil·límetre de profunditat». En unes altres es va acordar impulsar la comunicació amb perspectiva de gènere, es va instar a les ràdios i televisions públiques locals i a la RTVA a avançar en la garantia del dret d’accés, es va decidir impulsar la derogació de la Llei Mordassa, es va aprovar instar als grups polítics del Parlament a acabar amb els blocs d’informació electoral i es va reclamar la creació de places d’estructura de periodistes en la relació de llocs de treball de les administracions, entre d’altres.

El V Congrés del Sindicat de Periodistes d’Andalusia, celebrat en el Rectorat de la Universitat de Màlaga, ha reunit a professionals de la informació de tota Andalusia en un moment crucial per al sector que, des de 2008 i com a conseqüència de la crisi econòmica, ha expulsat del mercat laboral a milers de periodistes. L’organització sindical, que va néixer fa 17 anys a Antequera, revalida així el seu compromís amb la defensa dels valors del periodisme i la millora de les condicions laborals dels seus professionals.