El referèndum celebrat els dies 14 i 17 de maig passats a Onda Cero, sobre l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO), va validar el preacord al qual havien arribat el comitè d’empresa i els responsables de la cadena. Un 75% dels participants van votar que sí. La votació ha posat un punt final -a l’espera que es coneguin les persones afectades per la mesura- a un llarg procés provocat per la mala gestió de l’empresa i que, un cop més, pagaran aquells que menys culpa tenen de la ineficiència dels gestors, és a dir, els treballadors. La reestructuració de plantilla afectarà 114 persones, 73 de les quals estan adscrites a la redacció central de Madrid. L’acord preveu unes indemnitzacions per trams, en funció dels sous. Així, els afectats amb un sou inferior a 20.000 euros anuals tindran una compensació de 60 dies per any treballat. Si el sou se situa entre els 20.000 i 25.000 euros, la compensació serà de 50 dies per any treballat. Si se situa entre els 25.000 i 30.000 euros anuals, la indemnització serà de 40 dies per any treballat i si és de més de 30.000 euros, 30 dies per any treballat. En qualsevol cas, es garanteix una quantitat mínima de 7.500 euros.

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) mostra la seva solidaritat amb els treballadors d’Onda Cero i denuncia la irresponsabilitat d’uns directius -tant els actuals com els anteriors- que, per incapacitat o per posar els seus interessos personals davant dels col·lectius, han posat la cadena en una situació difícil. La crisi causada pel laude arbitral, en relació amb el conflicte provocat pel litigi entre Onda Cero i l’empresari Blas Herrero, propietari de Radio Blanca, no és la causa de la situació que s’està vivint, sinó que és una conseqüència més de la mala gestió d’anys i anys. Sense el laude, Onda Cero estaria en una situació gairebé idèntica. La FeSP i els sindicats que en formen part exigeixen als directius de l’empresa que, a més, no utilitzin aquest procés per impulsar una caça de bruixes. El grup Planeta, propietària de la cadena a través d’Antena 3 TV, ja va utilitzar a la cadena televisiva l’ERO que el Govern del PP els va regalar ara fa mig any per incloure a la llista de baixes els professionals més compromesos amb una informació plural i veraç, al servei del dret a la informació de la ciutadania, i que havien criticat les pràctiques manipuladores de l’empresa. La FeSP reclama, per tant, que Onda Cero aprofiti el gest de bona voluntat fet pels treballadors i que impulsi un estatut de redacció que permeti que la competitivitat de la cadena es basi en la qualitat de la informació i en la independència professional i no en les reestructuracions de personal mesquines, a les quals sembla que s’ha aficionat el Grup Planeta.