Davant la reiteració de TV3 en tolerar i animar a què periodistes coneguts de la televisió pública catalana i cares visibles de determinats programes continuïn fent publicitat comercial, malgrat que el Consell de la Informació de Catalunya (CIC) va acordar que l’empresa i els afectats havien vulnerat el punt 7 del Codi Deontològic, l’SPC ha tornat a denunciar davant d’aquest organisme i també del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC) aquest incompliment del Codi i també del Llibre d’Estil de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).

Cal recordar que la CCMA, quan era encara la CCRTV, va donar suport a la creació del CIC com a òrgan de seguiment del Codi dels periodistes catalans, però que anys més tard se’n va retirar, esgrimint que a la Corporació ja la regulava el CAC.

Darrerament, amb les explicacions al Parlament de la Vicepresidenta del Consell de la CCMA i des de fa un any Presidenta en funcions, Núria Llorach, s’ha incorporat la teoria que el Llibre d’Estil concreta aspectes que en el Codi són massa genèrics, i que està per sobre d’aquest, de manera que els professionals de TV3 no hi estan vinculats.

S’ha de recordar que sis mesos després de la primera denúncia de l’SPC, el CAC encara no s’ha manifestat sobre aquesta incompatibilitat entre fer periodisme i publicitat, i ara acumula ja dues queixes que potser l’obliguin a prendre posició.