La direcció del Grup Zeta i de El Periódico de Catalunya ha rebutjat la oferta de negociació plantejada pel comitè d’empresa Intercentres en la mediació que ha tingut lloc a Madrid amb l’autoritat laboral. Els directius de la companyia s’han negat a fer marxa enrere en la rebaixa unilateral del 16% imposada a la plantilla a l’abril i a obrir un nou marc negociador per abordar de forma global una reducció de la massa salarial.

El Comitè Intercentres ha plantejat en el Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA) la necessitat de tenir accés a informacions imprescindibles com els comptes complets de 2016 en els quals es basen les suposades causes econòmiques al·legades per l’empresa per iniciar un procediment de despenjament salarial del conveni col·lectiu amb la finalitat de no aplicar l’acord de recuperació dels sous a partir d’abril de 2017. Sobre la base d’aquesta informació pendent, el comitè ha posat sobre la taula un nou marc de negociació de tots els aspectes que afecten els comptes de l’empresa, començant per les aportacions de la propietat i els directius, la possibilitat que hi hagi sortides voluntàries de treballadors i les condicions de la plantilla dins del proper conveni col·lectiu. El rebuig de l’empresa es produeix a pesar que la pròpia companyia ha obert una negociació en aquests mateixos termes al Diario de Córdoba.

Els representants dels 400 treballadors d’El Periódico i les seves empreses de serveis han exigit a la direcció que faci marxa enrere en la rebaixa imposada en les nòmines d’abril i que compensi als empleats com a condició imprescindible per traslladar a la plantilla la possibilitat de desconvocar parcial o totalment els cinc dies de vaga convocats del 15 al 19 de maig. Davant la negativa de la direcció a assumir les peticions del comitè, la reunió de mediació ha finalitzat sense acord.

L’actitud tancada de l’empresa fa més necessària encara la vaga convocada amb el suport del 80% de la plantilla. El Departament de Treball ha convocat una reunió de mediació prèvia a la vaga aquest dijous dia 11 de maig. En els últims dies, els treballadors han expressat de forma individual a Recursos Humans la seva disconformitat amb la rebaixa que se’ls ha imposat a través de correus electrònics enviats al departament. La preparació de la vaga i de les mobilitzacions, que tindran com a objectiu principal el Premi Català de l’Any del dimarts 16 de maig, es durà a terme mitjançant assemblees per àrees i una general durant aquesta setmana.