El Comitè Intercentres d’El Periódico ha adreçat una carta a les persones finalistes del premi El Català de l’Any, per explicar-los la situació que pateixen per culpa de l’empresa que atorga el guardó, l’entrega del qual es farà en una gala que es celebrarà dimarts 16 de novembre. En aquest escrit, els representants dels treballadors d’El Periódico els informen que «la plantilla ha decidit fer vaga tota la setmana que ve (de dilluns 15 a divendres 19 de maig), en protesta per la retallada salarial del 16% aplicada unilateralment per la nostra empresa des de l’abril, saltant-se de manera il·legal i immoral el procés negociador legal que ella mateixa havia demanat obrir.»

La missiva continua dient que «durant els últims 10 anys, la plantilla d’El Periódico de Catalunya i de tot el Grup Zeta ha patit congelacions i retallades salarials de tota mena –incloent-hi ERO parcials i totals– que en el cas del diari han suposat un 33% de pèrdua de poder adquisitiu als empleats, però sempre han complert escrupolosament tots els acords i compromisos firmats, cosa que massa sovint no ha fet la nostra empresa.»

«L’última agressió laboral, que els treballadors considerem aquest cop directament un robatori, no s’havia produït mai en els gairebé 40 anys d’història d’El Periódico, un mitjà que sempre s’ha definit progressista en tots àmbits i que no deixa de recordar-ho sempre que pot.»

«Simultàniament a aquest robatori, els treballadors hem sabut que el propietari del diari i del grup, Antonio Asensio Mosbah, fill del fundador, ha duplicat els seus ingressos pel lloguer anual que cobra al rotatiu per l’edifici (de 750.000 a 1,5 milions d’euros), que el diari ha obtingut uns beneficis de ​5,3 milions d’euros el 2016, que el personal directiu ha cobrat bonus extres durant l’ERTO i no patirà cap retallada, i que el nombre de contractacions fora de conveni (que l’empresa manté en secret) no ha fet més que augmentar en els últims anys.»

«Amb aquesta comunicació, tan sols els volem fer partícips de la nostra indignació i demanar-los la seva solidaritat en la mesura del possible.»

Sabem que el premi Català de l’Any, que merescudament rebrà algú de vostès, constitueix un acte de rellevància social a Catalunya i pensem fer una mobilització alternativa a la qual també hi estan convidats. No volem boicotejar el premi, però sí aprofitar la caixa de ressonància que suposa per evidenciar el nostre conflicte i les contradiccions d’una empresa que es presenta com a modèlica i progressista des del punt de vista polític, social i econòmic, i maltracta els seus treballadors d’aquesta manera, enganyant de passada l’opinió pública catalana. En aquest sentit, agrairíem molt alguna menció en públic si en tenen ocasió durant l’acte d’entrega del guardó.»

«Igualment, els animem a seguir la nostra situació a través dels nostres comptes de Twitter (@ComitePeriodico i @comitePEP) i difondre-la en piulades o altres vies, i ens posem a la seva disposició pel que considerin més convenient. Els agraïm de cor i per endavant la seva comprensió i la seva col·laboració.»