Durant el dia d’avui hi ha hagut a la seu del departament de Treball la mediació de vaga amb l’empresa davant la convocatòria de vaga per a la setmana vinent que han fet els treballadors d’El Periódico i els de l’Sport. Les dues reunions han acabat sense acord. Amb aquest resultat, els treballadors mantenen el calendari de mobilitzacions. En el primer cas, les aturades estan fixades del dilluns 15 al divendres 19 de maig mentre que al diari esportiu, seran dilluns 15 i dimarts 16 de maig.

En relació a El Periódico, el Comitè Intercentres ha informat que durant la reunió de les dues parts amb les autoritats laborals, l’empresa ha proposat les següents mesures:
• Tornar el 50% del salari segrestat fins a data d’avui
• Una rebaixa per als propers 3 anys d’un 16% (8% directe + un 8% d’ERTO)
• Que NO hi hagi aportació del propietari
• Que NO hi hagi rebaixa salarial per a personal de fora de conveni
• Que NO hi hagi rebaixa salarial per a personal d’alta direcció
• Que NO es lliuri cap documentació addicional al Comitè Intercentres
• Cap garantia en l’ocupació. Concreta i textualment, la representació d’empresa ha dit sobre aquest punt: «no puc garantir absolutament res»

El Comitè, per la seva nostra banda, ha presentat la proposta que ja havia aportat a Madrid, al Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA), el passat 8 de maig i que es basa en el següent:
• Recuperació 100% del salari del mes d’abril amb pagament immediat
• Recuperació 100% del salari fins a l’11 de maig a cobrar a final de mes.
• Del 12 de maig al 30 de juny, 8% de reducció salarial i 10% de compensació de temps.
• Suspensió del procediment d’arbitratge fins al 30 de Juny.
• Negociació global fins al 30 de juny que estigui basada en els termes presentats per la part social al SIMA.

El Comitè d’El Periódico ha convocat una assemblea per a aquest divendres 12 de maig a la redacció.

D’altra banda, l’empresa, davant la confirmació de la vaga, ha optat per suspendre la gala per escollir el Català de l’Any, que estava previst celebrar-la el pròxim dimarts 16 de maig.