A les primeres eleccions sindicals celebrades el 3 de juny passat al diari Público a Madrid, 111 dels 146 treballadors del centre van donar el seu suport a la candidatura presentada pel Sindicat de Periodistes de Madrid (SPM), que va ser l’única llista presentada. D’aquesta manera els nou delegats electes per al primer comitè d’empresa del rotatiu comptaran amb el suport majoritari dels seus companys

Els nous representants han elaborat una plataforma reivindicativa de sis punts per impulsar la negociació d’un conveni col·lectiu per a tots els treballadors de l’empresa. Aquests punts són les fórmules de contractació i acomiadament, les taules salarials i categories; plusos, horaris i festius; salut laboral, seguretat i formació; pla d’igualtat; viatges i comitè de redacció.

Amb aquesta nova aportació a la representativitat de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) són ja més de 10.000 els treballadors de mitjans espanyols que han confiat la seva defensa a la FeSP.