El Sindicat de Periodistes de les Illes Balears (SPIB) ha reprovat en un comunicat que el president del Govern balear, Jaume Matas, denunciï davant la Fiscalia el diari El País per publicar que el seu executiu va alertar l’alcalde d’Andratx, Eugenio Hidalgo, de la seva detenció. En el seu escrit, l’SPIB afirma que aquesta denúncia només pot interpretar-se com un intent d’emmordassar el dret a la informació de la ciutadania. Si el conseller d’Interior truca a l’alcalde d’Andratx dues hores abans de la seva detenció i li diu: «la informació és que seria avui», «no et preocupis ja tinc jo articulada una cosa» i «no et preocupis està preparat tot», en termes periodístics ens trobem davant una alerta, testificada a més pel mateix Hidalgo qui, en la seva declaració davant el jutge, va dir que el conseller l’havia avisat que a Andratx «hi hauria embolic». El sindicat balear afirma que «les conseqüències polítiques i judicials que puguin derivar-se d’aquests actes» les han de dirimir altres àmbits de la societat. Als mitjans de comunicació ens correspon informar, i això va fer El País i el seu corresponsal a les Balears, Andreu Manresa, al qual l’SPIB expressa tot el seu suport. L’SPIB exigeix al president Matas que retiri la denúncia. El contingut íntegre d’aquest comunicat es pot consultar a la pàgina web de l’SPIB (www.speriodistes.com).