Amb motiu del Dia Internacional de les Dades Obertes (opendataday.org), l’associació Innovation and Human Rights promou un manifest pro-transparència al qual s’han adherit vuit entitats més, entre les quals hi ha el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC). Es presentarà avui 4 de març a partir de les 12 del matí durant l’acte d’opendataday.cat. Innovation and Human Rights està elaborant també una base de dades centralitzada de víctimes de la Guerra Civil i el franquisme.

MANIFEST PRO-TRANSPARÈNCIA 4 MARÇ 2017 #ODD17
Avui, Dia Internacional de les Dades Obertes, les següents entitats i persones fem una crida a l’Administració Pública catalana perquè posi en pràctica mesures concretes per a facilitar l’accés a la informació pública i a les dades obertes de qualitat; es a dir, mesures de transparència política real. Volem:

• Poder sol.licitar informació pública mitjançant el correu electrònic: Stop formularis.
• Dades obertes de qualitat, sempre en format reutilitzable, amb descripció del fitxer (metadades) i històric d’actualitzacions: Stop pdf.
• Portals de transparència i dades obertes amb un estàndard i un motor de cerca únics: no volem centenars de portals amb el mateix contingut.
• Resposta de l’Administració a les peticions d’informació en un plaç breu, màxim de 15 dies, com recomana la Regulació 1049/2001 del Parlament i el Consell Europeu.
• Un pla de connexió entre arxius, accés a la informació i dades obertes. #posemnosdacord.

S’han adherit al manifest promogut per Innovation and Human Rights les següents entitats:
HacksHackersBarcelona
Civic Lab Barcelona