Aquest 8 de març, Dia Internacional de les Dones, des del Sindicat de Periodistes de Catalunya, volem continuar reivindicant unes condicions de treball dignes per a les treballadores i treballadors de la informació, així com una igualtat d’oportunitats real per a les dones que treballen dins i fora dels nostres mitjans i empreses de comunicació, on no podem continuar permetent les discriminacions per raó de gènere.

Per això, ens unim a la reivindicació que la FIP fa mundialment i demanem:
• Un accés paritari als llocs de responsabilitat a les redaccions i empreses de comunicació per a dones i homes
• La fi de la desigualtat salarial en el periodisme
• El mateix tractament per a tots els treballadors i treballadores, sense importar el seu gènere
• El desenvolupament de les polítiques d’igualtat de gènere a les redaccions i la seva implementació
• Una representació de gènere justa en els continguts informatius dels mitjans

També donem suport al lema de les Nacions Unides en el Dia Internacional de les Dones “Les dones en el canviant món del treball: Per un planeta 50-50 al 2030” #Planet5050

Alhora, també volem mostrar el nostre rebuig a les violències masclistes de tot tipus, inclosa l’econòmica, i per això donem suport a les reivindicacions centrades a donar visibilitat a l’economia feminista i posar en valor les tasques domèstiques i de cura que fem majoritàriament les dones, perquè el sistema econòmic funciona gràcies a aquests treballs, que no estan prou reconeguts ni valorats ni considerats econòmicament.

Així, des del Sindicat de Periodistes de Catalunya, volem mostrar el nostre suport a la Vaga Internacional de Dones #NosotrasParamos, convocada a tot el món, i que proposa a Catalunya una aturada d’ocupació, cures i consum entre les 12 i les 12.30 hores del dia 8 de març i una manifestació a les 19 hores a les principals ciutats catalanes, a través de la plataforma #8M Les dones parem #Vagadetotes.