El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) s’ha adherit al Pacte Nacional per a la Immigració elaborat per la Conselleria d’Acció Social i Ciutadania. Són ja 68 els agents que han signat el document entre partits polítics, agents socioeconòmics, organitzacions i entitats del sector d’arreu de Catalunya.

En un acte celebrat a la seu de la Conselleria, l’SPC va firmar el Pacte juntament amb d’altres organitzacions. La consellera d’Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila, ha reconegut el paper “clau” que desenvolupen les entitats signants per aconseguir una societat “més cohesionada”.

El Pacte Nacional per a la Immigració es va aprovar el desembre de 2008, inclou 65 polítiques vigents a reforçar i 50 noves mesures a assolir fins al 2020. L’acord va ser fruit d’un procés de debat i participació i s’estructura en tres eixos:

1. Gestió dels fluxos migratoris dins de la regularitat i d’acord amb les previsions i necessitats del mercat de treball.
2. Adaptació dels serveis públics a una societat diversa per tal d’evitar la sensació de competència per uns recursos escassos.
3. Integració en una cultura pública comuna, on la llengua i la cultura catalanes són l’eix vertebrador i el punt de trobada entre les persones originàries de diverses cultures que viuen al país.

Carme Capdevila ha destacado que les organitzacions signants “representen amplis sectors de la societat catalana, especialment compromesos en construir una societat més justa i cohesionada, sobretot ara que travessem temps difícils”.

Més informació i accés al document sencer del Pacte.