El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) rebutja frontalment i radicalment la possibilitat contemplada en la resolució del Consell de Ministres segons la qual el govern espanyol podrà modificar els ens públics dependents de la Generalitat i designar-ne nous responsables “pel compliment de les mesures contingudes en l’acord”. Una potestat que pot permetre a les noves autoritats que substituiran el Govern de la Generalitat intervenir directament des del nou executiu en l’estructura i l’actuació dels mitjans públics de la CCMA (TV3 i Catalunya Ràdio) i de l’Agència Catalana de Notícies (ACN).

Aquest intervencionisme desmesurat i interessat vulnera les competències del Parlament de Catalunya, l’únic organisme segons la legalitat estatutària que invoquen que pot nomenar o canviar els membres del Consell de Govern de la CCMA, i és una una interferència del poder polític en l’àmbit de la informació pública i en el dret a la informació de la ciutadania.

Especialment sagnant és que a més ho faci un govern caracteritzat per la utilització fins a límits exagerats dels mitjans de comunicació d’àmbit estatal com RTVE. I és pura ironia que el Consell de Ministres invoqui com a motiu per la seva política d’ocupació la necessitat de garantir “una informació veraç, objectiva i equilibrada, respectuosa amb el pluralisme polític, social i cultural, i també amb l’equilibri territorial”.

Per això donem tot el suport als treballadors dels mitjans de la CCMA en les manifestacions de rebuig que sens dubte es produiran. I ho faran unes plantilles que si han criticat durant anys les ingerències governamentals i partidistes per part dels partits catalans, rebutjaran encara amb més força un desembarcament de comissaris, aquest sí directament polítics, que volen ser les eines d’una instrumentalització de la informació i de la programació al servei de la política del govern Rajoy.

Barcelona, 21 d’octubre de 2017