El Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC) participa des del passat mes d’octubre en el projecte La digitalització en el sector de la comunicació: un repte Europeu. Finançat per la Comissió Europea, dintre del Programa d’acció Comunitari Leonardo da Vinci en matèria de formació professional. Hi participen organismes sindicals i institucions relacionades amb la professió periodística, així com diverses entitats de formació, a Espanya, Romania, Noruega, Xipre i Portugal.

Aquest projecte Leonardo es troba en l’actualitat en els últims passos de la seva primera fase d’investigació, realitzada en l’àmbit estatal per l’SPC, centrada en el procés de digitalització i informatització sofert pels mitjans de comunicació en cadascun dels països participants. L’objectiu d’aquesta primera part del projecte és identificar, de manera transnacional, el canvi registrat en els mapes d’ocupació dels mitjans de comunicació, així com els camps específics (formulats en competències) en els quals els seus professionals necessiten més formació, a causa del canvi i la constant adopció de noves tecnologies en les redaccions.

En una segona fase, que començarà al setembre, s’analitzaran a nivell estatal els programes de formació (formal i no formal) relacionats amb els mitjans de comunicació, amb l’objectiu de comparar les necessitats reals dels mitjans (que ha donat com conclusió la primera fase de l’estudi) amb l’oferta de formació actual; d’aquesta manera, s’identificaran els desfasaments entre demanda i oferta, per a finalment dissenyar els itineraris formatius que puguin cobrir aquestes necessitats.

Les altres entitats participants en aquest estudi són el Col.legi de Periodistes de Catalunya, Fons Formació Zona Mediterrània (FFZM), a Catalunya; Centro Protocolar de Formaçao Profissional para Jornalistas i Sindicato dos Jornalistas (SJ,) a Portugal; el Centro Rogaland Kurs-og Kompetansesenter (RKK), a Noruega; la Union of Cyprus Journalists, a Xipre; i el Centrul pentru Dezvoltare i Inovare în Educa_ie (TEHNE), a Romania.

Etiquetes: , , ,