La candidatura de l’SPC a les eleccions sindicals a El Periódico de Catalunya fetes la setmana passada va obtenir el suport majoritari de la plantilla del diari. De les 131 persones adscrites al centre de treball de Barcelona van votar 94, la qual cosa suposa un 72% de participació. D’aquestes, 93 ho van fer a favor de la llista del Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), l’única que es va presentar. També va haver-hi un vot en blanc.

El nou comitè, encapçalat pel company Joaquim Salomó, està format per nou persones. Les eleccions s’han celebrat poc després del canvi de propietat del Grup Z, que ara ha passat a mans de Prensa Ibérica, el hòlding presidit per Francisco Javier Moll. Per tant els treballadors afrontaran aquest nou període amb la representació sindical renovada i amb el repte de superar les dificultats sorgides arran del darrer Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) signat fa poc més d’un any i que va suposar la sortida d’un centenar de persones de les diferents empreses d’El Periódico, les darreres de les quals fa molt poques setmanes.