El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació crida el conjunt dels treballadors de la informació a secundar la convocatòria de vaga general del 29-M en contra de la reforma laboral aprovada pel Govern del PP amb el suport clar de CiU. Com ha succeït en d’altres ocasions, els mitjans de premsa diària, inclosa la seva versió digital, estan cridats a fer-la el dia anterior amb l’objectiu que el dia de la vaga es notin els efectes als quioscos. En canvi ara les agències d’informació i els diaris digitals estan convocats el mateix dia que ràdios, televisions i premsa no diària, és a dir, el 29 de març.

L’SPC s’està coordinant amb la resta de sindicats del sector per organitzar la vaga. El pròxim dia 21 de març es realitzarà a la seu del Col·legi de Periodistes un acte unitari convocat per SPC, CCOO, UGT i UPIFC, a les 12 del migdia, per abordar la reforma laboral i la vaga convocada en contra seva el dia 29 de març. Es repassarà el contingut clarament lesiu per als drets laborals dels treballadors, tant col·lectius com individuals, i es farà a una crida a la participació a la vaga general d’un sector com el nostre, prèviament precaritzat, que veurà agreujada la seva situació. És un acte obert al conjunt de la professió però de manera especial als membres dels comitès d’empresa i delegats de personal dels mitjans catalans per tal d’informar-los sobre el desenvolupament de la jornada. El sindicat considera que és molt necessari que els treballadors de la informació s’adhereixin a la vaga tant per raons d’ordre general pel que implica la reforma laboral com a protesta contra la creixent precarietat que hi ha en el nostre sector. L’abast de la reforma aprovada pel Govern del PP es pot consultar en aquest document elaborat pel nostre assessor laboral, Fabián Nevado.

El nostre no és un sector qualsevol: És on es reflecteixen les enquestes de certs grups mediàtics que venen a dir que no hi ha ambient de vaga general, que la població no la veu oportuna i que hi ha un clima de resignació. Però més enllà de l’opinió dels mitjans, hi ha els seus treballadors, que venim d’anys d’Expedients de Regulació a moltes empreses i d’ajustaments de plantilla justificats per la caiguda de la publicitat, la crisi econòmica general (provocada per qui ja sabem) i fins i tot per les innovacions tecnològiques que han generat canvis en els usos informatius de la ciutadania. L’ofensiva patronal ha provocat a tot Espanya milers d’acomiadaments de professionals de la informació, amb la consegüent pèrdua del talent i l’experiència dels més veterans, i per tant de la qualitat de la informació, que sembla importar poc als empresaris de comunicació. La gran precarietat al sector, que no para de créixer, s’incrementarà amb aquesta reforma laboral, com ja s’està veient en alguns mitjans que estan afrontant aquests dies processos de reestructuració.

Sí a la vaga general, perquè s’ho volen carregar tot!