El Sindicat de Periodistes de Catalunya ha llegit amb estupefacció la carta que la senyora Patrocinio Macián Baya, mare del reporter Miguel Gil -que va perdre la vida l’any 2000 a Sierra Leone en l’exercici de la seva tasca professional-, ha enviat a diversos diaris en les quals criticava l’existència en el mercat d’un joc per a la consola Play Station que tenia entre els seus objectius matar un periodista. L’SPC comparteix tots els arguments de la senyora Macián i vol expressar-li el seu màxim suport en aquesta difícil situació.

L’SPC considera que les vides dels periodistes valen el mateix que les de qualsevol altra persona o col·lectiu, però deplora profundament que es converteixi en argument lúdic la tasca que un gran nombre de professionals fan en escenaris plens de perills extrems, fins al punt que en alguns casos, com els de Miguel Gil, José Couso, Julio Anguita Parrado, Julio Fuentes, Ricardo Ortega i tants d’altres, han perdut allò més preuat que és la vida. Per això, l’SPC exigeix que aquest joc sigui retirat del mercat, i reclama a les autoritats competents que facin tot el possible perquè això es compleixi. El sindicat lamenta que el dolor de les persones sigui convertit en joc de fira, sigui quina sigui la seva professió o condició. Però ens creiem obligats a intervenir públicament quan un dels objectes de l’escarni és un professional que ha mort en defensa d’un dels drets més preuats en tota societat democràtica, com és el del dret de la ciutadania a rebre un informació veraç i de qualitat.

Barcelona, 21 de gener de 2005