El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació convoca als afiliats i simpatitzants a la manifestació que tindrà lloc el 14-N, jornada de vaga general. La cita és a les 17.45 hores al passeig de Gràcia cantonada amb València, davant de l’Hotel Majestic. La manifestació sortirà un quart d’hora més tard de la plaça Catalunya.

L’SPC s’ha sumat a la convocatòria de vaga general per protestar contra les retallades dels governs central i català. Els sindicats convocants de la jornada han elaborat un manifest unitari en el qual s’indica que a la pèrdua de llocs de treball en el sector s’hi afegeix “el xantatge patronal per degradar les condicions dels qui han conservat la feina, l’abús de la posició dominant amb els periodistes freelance per tal d’imposar-los condicions que desvirtuen la pròpia Llei de Propietat Intel·lectual, així com la precarietat més absoluta dels periodistes a la peça que són el segment professional on més s’aguditzen aquestes xacres. Cal acabar amb totes les pràctiques patronals il·legals i abusives, i regularitzar la situació dels treballadors que integren la plantilla encoberta”.