El Sindicat de Periodistes de Catalunya va fer el 19 de juny passat el seu dotzè aniversari. I ho ha fet en un moment en què comencen a veure la llum alguns dels principals projectes estratègics pels quals ha apostat el Sindicat durant la seva trajectòria. El Congrés dels Diputats està estudiant l’Estatut del Periodista Professional (EPP), que és una llei bàsica perquè els professionals de la informació disposin de l’àmbit normatiu adequat per desenvolupar la seva tasca, que no és altra que garantir el dret constitucional de la ciutadania a rebre una informació veraç, plural i de qualitat. Si l’EPP veu finalment la llum en uns continguts acceptables i en sintonia amb els criteris plantejats per les organitzacions sindicals i professionals més representatives del sector, el pas següent que s’haurà de fer en un termini relativament breu de temps és el de la regulació laboral. Els dos textos han de ser un abans i un després en la lluita contra la precarietat laboral del sector. Finalment, en els darrers mesos també hi ha hagut els primers avenços reals en la reforma dels mitjans públics de comunicació. Tot i que encara no hi ha textos definitius, l’SPC es mostra moderadament satisfet perquè de moment sembla que s’està avançant per bon camí.

El Sindicat vol fer una crida al conjunt de la professió per acabar de donar un impuls a aquestes iniciatives. Així, en l’àmbit del 12è aniversari i dels preparatius per al V Congrés del Sindicat, que es farà la tardor que ve, l’SPC convida a afiliar-se al Sindicat aquells professionals de la comunicació que encara no ho hagin fet. Són temps crucials per al futur del sector i cal avançar el més units possible per garantir l’èxit de les actuacions endegades.