Un centenar de persones van assistir el 3 de maig passat a l’acte organitzat per l’SPC amb motiu del Dia Mundial de la Llibertat de Premsa i que va consistir en una taula rodona que tenia com a tema Couso, Parrado, Ortega: Periodistes, testimonis incòmodes. Com a ponents van participar Carlos Benito (portaveu de la família Couso), Carlos Hernández (excorresponsal d’Antena 3 TV a l’Iraq), Eduard Sanjuán (periodista de TV3), Josep Lluís Asensio (president d’ISO), Enric Bastardes (secretari general de la Federació de Sindicats de Periodistes-FeSP). La sessió es va desenvolupar a l’Ateneu Barcelonès, entitat que va col·laborar en l’organització de l’acte i en representació de la qual va intervenir Ester Escudero (Secretària de la Junta d’aquesta entitat).

A l’acte es van posar de manifest un cop més les dificultats dels professionals de la informació per poder traslladar a la ciutadania allò que és noticiable, situació que encara és més evident en casos de conflictes bèl·lics ja que els periodistes es converteixen també en ocasions en objectius militars d’alguna o de totes les parts enfrontades. Els ponents també van denunciar les traves que es posen als informadors amb la finalitat de furtar a la societat la realitat d’allò que succeix a les guerres i de les pressions dels governs perquè els mitjans parlin només d’allò que interessa al poder i amaguin allò que no els convé que la ciutadania conegui.

El Sindicat de Periodistes de Catalunya commemora de manera conjunta el 3 de maig i l’1 de maig perquè considera que la precarietat laboral que hi ha al sector és un dels instruments a través del qual es propaguen amb molta més rapidesa i eficàcia la manipulació informativa, les pressions i la distorsió de la realitat. Per això l’SPC aprofita aquests actes per reclamar mesures contra la precarietat laboral que permetin que els periodistes puguin ser més independents a l’hora d’elaborar les seves informacions.