El Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC) participarà els pròxims 25 i 26 de gener en el Fòrum Social Català, trobada que se celebrarà a la Universitat de Barcelona (UB). El Sindicat hi participarà en dues meses sobre diferents aspectes de la comunicació en el marc d’un eix que porta el nom de Lluites, estratègies i campanyes per una societat democràtica. La primera en la qual l’SPC participarà és el dissabte 26 de gener, a les dotze del migdia, en un debat sobre Els mass media contra el dret a la informació, el nostre poder segrestat en el qual es tractarà sobre els interessos polítics i econòmics que fan que els mitjans no compleixin amb la seva obligació de donar una informació veraç, plural i completa. Es parlarà sobre el dret a la informació, de qui és propietat la informació i les diferències entre llibertat d’expressió, llibertat de premsa i dret a la informació.

La segona és el mateix dia, a les quatre de la tarda, sobre Mitjans alternatius: del pamflet a l’alternativa. Relació amb els moviments socials i estratègies de comunicació conjuntes. Es tractarà d’analitzar la situació actual dels mitjans alternatius i la seva relació amb els moviments socials; el seu futur, quines són les seves potencialitats i quines les seves limitacions i com es pot treballar per millorar les estratègies de comunicació dels moviments socials. El Sindicat ha participat en l’organització d’aquests debats conjuntament amb el setmanari La directa, la revista Illacrua i, entre d’altres, la Xarxa Internacional de Dones Periodistes. A la pàgina web forum social català es pot ampliar la informació sobre aquesta trobada.