El Sindicat de Periodistes d’Andalusia (SPA) ha convocat el II Premi Internacional de Periodisme Julio Anguita Parrado, creat en memòria del periodista cordovès assassinat a Iraq el 2003 quan treballava com a corresponsal d’El Mundo. L’objectiu del premi és reconèixer una trajectòria professional brillant, compromesa amb la defensa dels drets humans, de periodistes de qualsevol nacionalitat que hagin treballat en zones de conflicte bèl·lic o d’especial violència social. També es pot concedir a organitzacions o entitats periodístiques que treballin en zones de violència. En aquesta segona edició, el jurat està format per Soledad Gallego-Díaz, periodista i adjunta a la direcció d’El País; Almudena Ariza, periodista de TVE; Pedro Lázaro, periodista de Canal Sur; Antonia Parrado, mare de Julio Anguita Parrado; Juan Luis Manfredi, director del Departament de Periodisme II de la Universitat de Sevilla; Antonio Manuel Rodríguez, professor de dret civil de la Universitat de Còrdova; i la secretària general del Sindicat de Periodistes d’Andalusia, Lola Palenzuela.

El premi està dotat amb 3.000 euros i serà fallat al març. El termini per a la presentació de candidatures està obert fins al 20 de febrer. L’acte de lliurament del premi se celebrarà el 7 d’abril, aniversari de la mort del periodista cordovès. Aquesta iniciativa del Sindicat de Periodistes d’Andalusia en memòria de Julio Anguita Parrado compta amb el suport de l’Ajuntament de la ciutat i el de la Universitat de Còrdova. Les bases del premi es poden consultar a la pàgina web spacordoba.