Joan Herrera, diputat d’IU-ICV al Congrés, i Dardo Gómez, secretari general de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), debatran el pròxim dia 22 sobre l’Estatut del Periodista Professional (EPP). L’acte tindrà lloc, a partir de les 19h, al saló d’actes de l’Ajuntament de Tarragona, moderat per Ricard Checa, responsable de la demarcació de Tarragona de l’SPC (Sindicat de Periodistes de Catalunya-Sindicat de Professionals de la Comunicació).

La FeSP i els sindicats que integren la federació defensen la necessitat de regular legalment el dret de la ciutadania a rebre informació veraç i plural, i els drets i deures dels periodistes. Per la seva banda, el grup parlamentari d’IU-ICV dóna suport a aquesta proposta i ha presentat al Congrés de Diputats un projecte per desenvolupar l’Estatut del Periodista Professional.

L’EPP permetria els informadors defensar-se de les pressions polítiques i empresarials tot complint l’objectiu de garantir el dret de la ciutadania a la informació per millorar la seva qualitat i aprofundir en la democràcia. L’Estatut contempla la creació d’un consell de la informació, un organisme indispensable per garantir el seu compliment.