El Sindicat de Periodistes de Catalunya està mantenint les darreres setmanes entrevistes amb responsables polítics dels diferents grups parlamentaris per tal de fer-los arribar les seves propostes de cara al procés de reforma de l’Estatut de Catalunya que s’ha endegat al Parlament. Les aportacions del Sindicat van encaminades principalment al fet que el nou Estatut contempli de manera clara i rotunda el dret de la ciutadania a rebre una informació plural, veraç i de qualitat i a preveure els mecanismes perquè aquesta prerrogativa sigui desenvolupada legislativament pels poders públics. Cal recordar que aquesta iniciativa ja va ser endegada la legislatura passada arran de l’acció conjunta impulsada entre el Sindicat de Periodistes i el Col·legi de Periodistes de Catalunya i que va quedar interrompuda per la celebració dels comicis del mes de novembre de l’any passat. La voluntat del Sindicat és, doncs, reactivar aquest procés i potenciar-lo aprofitant els objectius més ambiciosos que amb la reforma de l’Estatut s’han marcat els grups parlamentaris catalans.