46 treballadors de TV3 van deixar la feina el passat dia 13 en aplicació del PAC. És una primera part de les 205 persones que seran acomiadades. El comitè d’empresa va fer pública una carta on els saludava i expressava els seus millors desitjos.

“Avui marxen els primers 46 companys acomiadats a causa del PAC imposat per raons polítiques des del Govern de la Generalitat. Durant aquest matí recullen la carta d’acomiadament a RH.

En total, dels companys afectats pel criteri de l’edat, 9 han demanat seguir treballant i ser substituïts per voluntaris, 8 d’endarrerir la data dels seu acomiadament i 13 han volgut avançar la seva sortida. No tots els companys de més de 61 anys sortiran avui, 20 estan acabant les seves vacances o acabant alguns projectes i aniran plegant les properes setmanes i mesos.

Des del Comitè d’empresa els volem saludar a tots i desitjar-los el millor en la nova etapa que ara emprenen, i recordar a tothom que:

L’acomiadament dels 205 companys debilitarà la plantilla de TVC. Marxen els que han fet créixer aquesta casa des de l’inici i que ens han ensenyat als que hem arribat després, tant des del punt de vista professional com laboral. La direcció actual, triada per dirigir el desmantellament d’un model, pretén amb aquests acomiadaments extirpar els valors que teníem com a col•lectiu, no només ens voldrà desmuntar el conveni i prioritzar els criteris econòmics per davant de la qualitat, sinó que voldrà laminar la capacitat d’organitzar-nos com a treballadors i com a professionals.

Seguim alerta

La feina que tindrem a partir d’ara serà la de lluitar per seguir ser com som, i si pot ser millors. Ara haurem de batallar perquè els nostres llocs de treball i la nostra feina segueixin sent dignes i de qualitat i perquè TV3 sigui la televisió que necessita el nostre país. Aquest objectiu ens pot il•lusionar suficientment per poder veure el futur com un camí d’esforç i de construcció que podrem fer plegats. Per fer aquest camí, és important no menystenir que hem acabat el procés del PAC més forts que no el vam començar.

El curs ha començat amb una nova demostració del paper cabdal de TV3 per a la societat catalana, arran de l’11 de setembre, que ara es vol reconèixer per part del President del Consell de Govern, però que no ho semblava quan aquest defensava els informes de PWC que pretenien laminar la capacitat productiva i ignoraven el caràcter públic de TV3.

Aquests objectius però, encara es mantenen en el projecte de Contracte programa presentat per la CCMA al Govern, i que pot ser aprovat a final de mes o poc més tard. El Comitè es reunirà amb el Consell per esmenar-lo i per impedir que es consagrin uns plantejaments que s’allunyen del Mandat marc aprovat pel Parlament i dels objectius de la Llei de la CCMA.

I ben aviat es reprendrà la negociació del Conveni col•lectiu, interrompuda unilateralment per la direcció, on caldrà materialitzar les propostes de transparència, d’equitat i de topall salarial, a més del manteniment i recuperació dels sous. Un conveni que té com a data límit de negociació el 31 de gener, quan a causa de la reforma laboral, perdrà la seva vigència.

Un cop més, entre tots ho podem aconseguir!”

Sant Joan Despí, 13 de setembre de 2013