El president de la SEPI, Entique Martínez Robles, va convocar el passat divendres el comitè intercentres de l’Agència EFE per anunciar que des d’aquell moment agafava les regnes de la negociació per evitar que la situació es deteriori més. També va manifestar la seva intenció d’arribar a un principi d’acord amb els representants dels treballadors al llarg d’aquesta pròxima setmana.

La setmana passada, la Junta Executiva Federal de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) va reclamar al Govern central i a la SEPI que revoquessin els acomiadaments i que encapçalaran “una negociació seriosa i intensa sobre futur immediat i a llarg termini de l’Agència EFE.”

El comitè intercentres, després de valorar la situació després de l’entrevista amb el president de la SEPI, ha fet públic el següent comunicat: “El comitè intercentres de l’Agència EFE ha mantingut aquest divendres una reunió amb el president de la SEPI, Enrique Martínez Robles, qui ha confirmat la necessitat de reprendre les negociacions del conveni col•lectiu amb la voluntat d’arribar a un acord el més aviat possible.

Amb aquest esperit ens ha proposat que la pròxima reunió de la mesa negociadora se celebri el dilluns 28 de juny a les 17 hores, per primera vegada a la seu del SEPI (accionista únic d’EFE), a on es previst que continuïn les converses.

Com a qüestió prèvia, el comitè plantejarà l’anul•lació dels 22 acomiadaments notificats per la direcció d’EFE mentre la mesa negociadora continuava oberta, el que constitueix una clara vulneració del principi de bona fe negociadora.

En el cas que la direcció d’EFE es negui a suspendre els acomiadaments notificats, el comitè intercentres convocarà una vaga indefinida a partir del mateix dia en què comencin a fer-se efectius, el 7 de juliol.

La possible convocatòria de vaga o de qualsevol altre tipus de mobilització no impedirà al comitè continuar a la mesa negociadora per buscar una sortida a la difícil situació provocada per l’arbitrarietat del president de l’Agència EFE, Álex Grijelmo, ha col•locat als treballadors d’aquesta empresa pública.

En aquests moments és més necessari que mai mantenir la unió de tots els treballadors davant mesures intolerables com ara els acomiadaments, al mateix temps que es continua treballant per buscar una sortida negociada a aquesta situació”.