Des de la Secretaria de la Dona de l’SPC som conscients que els mitjans d’informació tracten reiteradament la imatge de les dones d’altres cultures (altres amb referència a l’occidental) de forma estereotipada i simplificadora, i moltes vegades se les invisibilitza, la qual cosa evidencia la manca de coneixement de les seves realitats per part de molts i moltes professionals de la informació. Per aquesta raó i perquè som conscients de la responsabilitat dels i de les periodistes a l’hora d’enfocar, redactar, documentar-se i escriure una notícia, us proposem debatre i aprendre sobre el tractament d’aquesta informació a través del mòdul de formació per a periodistes que porta el títol Dones i diversitat cultural als mitjans: acabar amb els estereotips, que es celebrarà el divendres 20 d’octubre.

Per altra banda, aquest tractament de la informació sobre dones i diversitat cultural té molt a veure amb la manca de visió de gènere en la realització de la informació periodística en tots els àmbits comunicatius, una visió necessària per poder mostrar la realitat tal com és, tot especificant i fent visibles les aportacions de les dones a totes les àrees de la societat i els diferents matisos que aportem. Per això, el mòdul formatiu sobre dones i diversitat cultural es complementarà amb una altra sessió de formació en visió de gènere en la informació periodística, amb la col·laboració de periodistes i d’expertes en visió de gènere en la informació, que tindrà lloc el dijous 19 d’octubre. Les dues sessions s’impartiran de 16 a 21h a l’edifici de la Universitat Pompeu Fabra, de la Rambla, 30. L’assistència a un o a tots dos mòduls serà gratuïta però es requereix inscripció prèvia escrivint a spc@sindicat.org o trucant al tel. 93 412 77 63, i indicar-hi nom, telèfon de contacte, adreça electrònica, situació laboral i empresa on es treballa, abans del 15 d’octubre.