Queden tres setmanes perquè acabi el ‘període de consultes’ sobre el Procediment d’Acomiadaments Col•lectius (PAC), antigament ERO, i les reunions són encara en fase de reclamació de documentació i d’exposició per part de PWC de les causes del procediment, les raons econòmiques, productives i organitzatives del mateix, i de resposta i rèplica per part dels representants dels treballadors i els seus assessors.

Aquesta fase pot ocupar tota la setmana que ve, però un cop havent reclamat per enèsima vegada la retirada del PAC i rebent sempre com a resposta la negativa de la direcció de la CCMA, en mans de PWC, serà el moment de proposar alternatives a la dràstica mesura aprovada per només la meitat del Consell de la CCMA i que trencava de manera unilateral la negociació de Conveni.

Alternatives d’estalvi en tots els nivells, més enllà del capítol de sous, com els platós virtuals o el lloguer del Consell de la CCMA, i també en salaris i plusos injustificats. I alternatives també sobre el format de PAC presentat, amb fórmules que en mitiguin o modulin els efectes, en el sentit d’anar rebaixant el nombre d’acomiadaments plantejat.

Perquè des de l’SPC defensem clarament que la prioritat en aquesta lluita contra el PAC o ERO a TV3 ha de ser la conservació dels llocs de treball, i que ningú que no ho vulgui hagi de marxar. Perquè les retallades salarials i laborals es poden revertir en el temps si lluitem i plantem cara, però l’acomiadament és una condemna a l’atur i a l’aïllament en uns temps de gravíssima crisi econòmica.

Això no treu que fins al dia 31 hem de seguir pressionant per què el PAC es retiri, a través de les accions diverses de la plantilla unida, i també de les iniciatives de grups parlamentaris, perquè el PAC perpetrat per PWC és una paperassa tecnocràtica que parteix només de criteris de mercat i ignora en tot moment el caràcter de servei públic de TV3 i de la CCMA. I que aventura criteris “d’afectació” plenament arbitraris i del tot allunyats de la feina professional d’uns mitjans audiovisuals.

Per això reclamarem la retirada del PAC fins al darrer dia, però no permetrem que l’agressió empresarial que suposa es consumi, en funció de possibles demandes posteriors de resultat incert o d’apel•lacions a lluitar-hi en contra que no donin com a resultat efectiu la preservació dels llocs de treball.

Sant Joan Despí, 10 de juliol de 2013